לא הצביעו עם הכנסת | על מה הזעם ב'עוצמה יהודית'?

אבי יעקב וצבי טסלר No Comments on לא הצביעו עם הכנסת | על מה הזעם ב'עוצמה יהודית'?

עימות חריף בין 'עצמה יהודית' לשר האוצר בצלאל סמוטריץ: בשל המחלוקת חברי כנסת של עוצמה יהודית" נטשו את ההצבעה במליאת הכנסת על הצעת חוק זכאות לאבחון לקויות למידה לילדים, שהגישה האופוזיציה והחוק עבר בקריאה ראשונה. המחלוקת בין הסיעות היא בשל זעם בעצמה על כך שלא קיבלו את מה שהובטח למשרד הנגב והגליל בהסכמים הקואליציוניים.ֹ

יצחק וסרלאוף צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשל המחלוקת חברי כנסת של עוצמה יהודית" נטשו את ההצבעה במליאת הכנסת על הצעת חוק זכאות לאבחון לקויות למידה לילדים, שהגישה האופוזיציה והחוק עבר בקריאה ראשונה. המחלוקת בין הסיעות היא בשל זעם בעצמה על כך שלא קיבלו את מה שהובטח למשרד הנגב והגליל בהסכמים הקואליציוניים.ֹ

בקואליציה מותחים ביקורת חריפה על עצמה יהודית שנעדרה מהצבעות בשל מחלוקת עם משרד האוצר על תקצוב משרד הנגב והגליל. בכיר בממשלה אמר כי לבן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו, דברי הבכיר.

בעקבות הקיצוץ הדרסטי שהטיל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתקציב הנגב והגליל שוחח השר יצחק וסרלאוף עם ראשי ערים וראשי רשויות מהנגב והגליל והסביר כי תוכניות אסטרטגיות לפיתוח והזנקת הנגב והגליל יסגרו .

בשיחה הביעו ראשי הרשויות דאגה עמוקה מהקיצוץ הדרסטי בתקציב הנגב והגליל, חיזקו את השר וסרלאוף במאבקו להחזיר את התקציב כפי שאושר בהסכמים הקואליציונים. "המאבק שלך, הוא מאבק של כולנו" הצהירו.

השבוע פנה השר וסרלאוף פנה במכתב חריף לבצלאל סמוטריץ שר האוצר, בעקבות הקיצוץ במשרד הנגב והגליל והזהיר כאמור מפני ההשלכות בקיצוץ.

במכתבו השר וסרלאוף מציין כי הופתע: "אתמול בהחלטת הממשלה שהביאה על ידך, התגלה כי לכלל המשרדים ישנם די כספים קולאציוניים, לרבות 1.3 מיליארד ₪ למשרד ההתיישבות ורק עבור תושבי הנגב הגליל והאזרחים הוותיקים לא נותר תקציב מתאים".

השר וסרלאוף הזהיר במכתבו: "העדר התקציב הקואליציוני יחייב ביטול של תכניות רבות ומגוונות וקיצוץ משמעותי של פרויקטים קיימים ומצליחים לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז".

השר וסרלאוף הוסיף כי: "נבחרנו על מנת להביא שינוי בסדרי העדיפויות של מדינת ישראל, ולהעלות את הנגב והגליל לראש סולם העדיפויות. מבחירתך לקצץ באופן עמוק ודרסטי כל כך בתקציב משרדי, ניכר שתושבי הנגב והגליל לא עומדים בראש מעייניך".

השר וסרלאוף סיים את מכתבו: "אני מקווה כי תתעשת ותדאג לתקציב ראוי לשמו על מנת שנוכל להביא בשורה אמיתית לתושבי הנגב, הגליל והאזרחים הוותיקים, שממשלות ישראל הזניחו לאורך השנים".



0 תגובות